12 Eylül 2008 Cuma

Lanetli 1988-89 Jenerasyonu

1988-89 doğumlu jenerasyon lanetlidir diyorum, ama inandıramıyorum kimseyi. Okul hayatıma başladığından beri bana ve yaşıtım bütün arkadaşlara öyle cımbızla seçilmiş olaylar oldu ki yavaş yavaş herkesin inanmasını istiyorum bu uğursuzluğa. Bu olayların birkaç tanesini paylaşayım sizlerle.
İlkokul 5. sınıfın sonunda ortaokula değil de kolejlere gidilebiliyordu ya, işte o hayalini kurduğum kolej sistemi tam bizim senemizde kaldırıldı. Direk aynı okulun 6. sınıfına attılar bizi. Neyse okuduk 3 sene, tam şöyle İstanbul’da bir anadolu lisesini kazanma hayalleri kurarken aynı anda hem şehir içi hem de şehir dışı Anadolu lisesi tercihi yapabilme hakkı kaldırıldı. Biz bu kuralı yedik, çiğnedik, 2 sene sonra saçmalığı anlaşılınca sessizce geri alındı. Mesela ilkokulda 8 yıl boyunca kantinimizde simit-ayran muhteşem ikilisinden başka bir şey satılmazken, biz mezun olunca kantin özelleşip fast-food geldi. Okula kendi paramızla, kuponla bilgisayarlar aldık, daha faresine dokunamadan mezun olduk. Belki bunlar kişisel gelebilir ama eminim bu jenerasyondaki çoğu insanın başına gelmiştir. Sonra lisede 3 sene çalışır çabalarsın ÖSS mantığını yalayıp yutarsın, bir son dakika haberiyle sistemimiz yerini niyetini daha açık belli eden Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’na bırakır. O sınavda ben bir yere yerleşemedim ama ÖSYS bana öyle yerleşmiş ki bir daha girmek istedim :) Sonra benzer durum ehliyet alırken de başımıza geldi. Tam biz ehliyet alacağız, ama duuurrr… Öyle kolay mı çat diye, biz şanssızlar değil miyiz? Bize bir farklılık, bir zorluk yok mu ? Tamam rahat olun var tabi ki. Biz ehliyeti alalım, 2 sene de stajyer olalım. İyi, eh iyii, iyiii... :) Ben bu uygulamayı biraz şans ve açıkgözlülükle kıl payı sıyırdım geçtim neyse ki.
Ve günümüze dönelim. Yıldız Teknik Üniversitesi’nde Bilgisayar Mühendisliği öğrencilerine 1. sınıfta programlamaya giriş amacıyla yıllardır Pascal dilini göstermekteydiler. Ben ve jenerasyonum da şuan piyasada neredeyse kullanılmayan bu dili 1 sene boyunca gördük öğrendik. Ardından önümüzdeki eğitim senesinde 1. sınıflara Pascal yerine bilişim sektöründe halen kullanılmakta olan ve bizim 2. sınıfta göreceğimiz C Programlama Dilinin öğretileceği duyuruldu. Aslında uzun süredir kullanılmayan Pascal’ı üniversitemiz derslerden çıkarmayı yıllardır düşünüyordu fakat bizim jenerasyonun 2. sınıfa geçmesini bekledi nedense :)
Size de öyle gelmiyor mu, bu kadarı da fazla dedirtmiyor mu? Belki de ben haksızımdır, belki de bu olaylar sadece benim başıma geliyor, sadece ben bu kadar abartıyorumdur. Ne diyeyim, umarım öyledir…

6 yorum:

Adsız dedi ki...

89 doğumlu olupta sizin döneme geçip bu laneti üstlenmek benim kaderimde varmış heralde:)) ama iyi ki de üstenmişim.Ben halimden çok memnunum daha ne kadar deişiklik yaparlarsa yapsınlar hepsini kaldırabilirim sanırım

Adsız dedi ki...

tolga ne güzel bir yazıdır bu ya
anladıklarının %90 ını bende yaşamışımdır.
bakalım 2011 de mezun olunca üniversitelerde bilgisayar mühendisliğini de kaldırmasınlarda :D:D

QuBu dedi ki...

katılıyorum sonuna kadar hic de abartmamıssın aynı olayları bizde yasadık sonucta.bir de benden ornek olsun su okul değisimi sırasında gectigim okulların formaları da değismisti dusunun yasadıgımız çöm durumlarını...okulun bahcesinde dolasırken,kantinde bir şey alırken serviste arkalara dogru gitmeye calısırken yasananlar...:((

Ahmet Dursun dedi ki...

Bilmiyorum niyedir yazdıkların jenerasyonumca önemse de hiç umrumda değil.. 5.sınıftan sonra okul değiştim, lisede istanbul fene gitmedim koleje gittim, ünide c öğrenmedim pascal öğrendim ama aldığım algoritmayla c öğrendim, öss sistemi değiştirdi öğrendiğim integralle 10 sene gördüğüm şeylerden farklı birşey öğrenebildim.. Bir ağacın altında gölgelenmekte olduğum şu dünya çok umrumda değil

TolgA Ünvermiş dedi ki...

Jenerasyonumuz senden gurur duyuyor erhan...
qubu senin ki de pek fenaymış ya cidden çömler parmakla falan gözteriliyordur heralde...:)
Hayatta çok şey gelir çok tezat şeyler olur, olacak da dursuncuğum. Bunların hepsini kafaya takarsan zaten yaşayamazsın ama bunların varlığından haberdar olduğunu da bilirsen yeni olacaklarda da bir mizah bulabilirsin. Hayat bazen ondaki miazahı farkedip, bi tebessüm yapıştırabilmektir...

Ahmet Dursun dedi ki...

Edebiyat yapmışsın da ben tarzımı söyledim sadece, this is my special life special life:D:D şimdi get out deme de:D