7 Ağustos 2008 Perşembe

i:=i+1

“Aga bütün matematiğim alt üst oldu bırak anlatma daha!” İlk defa Bilgisayar Bilimlerine Giriş 1 dersini alacak bir arkadaşıma ön bilgi olsun diye Pascal dilini özetlemeye başladıktan yarım saat sonra arkadaşımın bu nidasıyla önce uzun bir sessizliğe gömüldüm sonra tutamadım koptum, kendimi yerde buldum :D Aslında haksız da değildi hani biraz düşününce. i:=i+1 diyoruz, çocuk 2.sınıf matematik bilgisiyle bunca sene sonra çelişince normaldi hani verdiği tepki. İlk duyuşta biraz kavraması güçtü yani. Bir de ben öyle bize 2 ayda öğrettiklerini yarım saatte damdan düşer gibi anlatınca, herhangi bir programı çalıştırmaktan başka detayına inmemiş bir insana yaptığım biraz acımasızdı kabul ediyorum. Ama sonraları yavaş yavaş alışmaya başladı tabii ki. Olayı kavradı yani:

- Abi şimdi o i'ler sadeleşmiyor yani öyle mi? Atanıyor falan diyosun..

- Yok sadeleşmiyor. İşte soldaki karaktere atama yapılıyor, mesela orada i o anki değerinden 1 fazlasına atanıyor

- İyiymiş...

- Di mi? :)

3 yorum:

yok dedi ki...

Ben matematikçiyim bana ters böle olaylar. i=i+1 olamaz:)

TolgA Ünvermiş dedi ki...

Ya işte programlama dillerinde böle bisi var ki biz de sayısalcı olarak ilk duyduğumuzda şaşırıyoruz. Ama siz matematikçilerinde hayatı bu olduğu için ispatlayamıyoruz tabii ki inanmıyorlar :)

QuBu dedi ki...

i=i+1 de hic aklıma boyle bişi gelmemisti bunu duymak sasırttı:))ne gosterirlerse kabullenmisim:)gerci cok da kabullenemedim de...