26 Ağustos 2008 Salı

Pascal ölmemiş ki . . .

Yıldız Teknik Üniversitesi’nde 1. sınıfta Bilgisayar Mühendisliği öğrencilerine BBG (Bilgisayar Bilimlerine Giriş -başka bir şey gelmesin aklınıza-) dersinde Pascal Programlama Dili gösterilmektedir. Biz ilk sene bu dersi aldığımızda Pascal dilinin yazılım sektörünün demodeleri arasına karışmış olmasından şikayet edip durduk. Gerçekten de Pascal sektörde artık pek kullanılmayan, yerini daha güncel olanlara bırakmış bir dildir. Ama o kadar da pabucu damda değilmiş açıkçası. Son zamanlarda yükselişe geçen seçkin bir firmanın multimedya video oynatıcısı olarak piyasaya sürdüğü programın Haziran,2008’deki son sürümünde Pascal’dan fazlasıyla yararlanılmış. Programın işleyişi, kullanıcı ve program verilerinin depolanması gibi konularda Pascal’da satırlar dolusu kod yazılmış. Kodlara şöyle bir göz attığınızda da yıl içerisinde derslerde öğrendiğimizden pek farkı görünmüyor. Yanlış anlaşılmasın, bunu, gidin Pascal öğrenin diye sizinle paylaşmıyorum, sadece, bu dili bilen arkadaşlara, Pascal’ın hala sektörde az da olsa söz sahibi olduğunu göstermek istedim. =)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

yok dostum yanlış anlaşılsın boshver!
gitsinler pascal öğrensinler;cok temiz bir dil!
Biraz grafiksel ozurlu; ama işte her şeyin temeli algoritma öğrenmekse eğer pascal size yeter:D

QuBu dedi ki...

super bir yazı cok gerekliydi. bu sene bilgisayar dersi olarak ne gordugumu sorduklarında ezik ezik pascal diyordum(gerci bilmeyenler icin biraz fiyakalı ama...:))onu da ogrendim mi tartısılır.eline sağlık...